Fjällräven produkty, ktoré uľahčujú ľuďom pobyt v prírode...

Viac ako 50 rokov poznávania prírody




Už od založenia značky Fjällräven je naším cieľom vyvíjať produkty, ktoré ľuďom umožnia užívať si pobyt v prírode. 

Åke Nordin mal iba 14 rokov, keď vyrobil konštrukciu na batoh, ktorá zasiala semienko spoločnosti Fjällräven. Åke bol skautom a miloval pobyt pod holým nebom, ale nebol spokojný s batohmi, ktoré sa vtedy predávali, pretože viseli ako nepohodlné tašky v dolnej časti chrbta. Prečítal si časopis, v ktorom sa písalo, že ak človek chce odniesť veľkú záťaž, váha by mala byť v hornej časti chrbta a čo najbližšie k telu. Preto si z dreva vyrobil konštrukciu a k nej prišil plátno, keď sa pripravoval na horskú turistiku. V horách sa jeho batoh zapáčil aj ďalším turistom a Åke získal niekoľko objednávok.

Konštrukciou batoha sa začala písať história značky Fjällräven, ktorú Åke Nordin založil o desať rokov neskôr vo svojom rodnom mestečku Örnsköldsvik. 

Milovaná klasika

Od založenia značky Fjällräven prešlo viac ako 50 rokov a jej vybavenie používajú a obľubujú generácie milovníkov prírody po celom svete. Postupne sa niekoľko produktov stalo viac-menej klasickými, ako napríklad bunda Greenland Jacket z roku 1968, nohavice Vidda Trousers z roku 1999, batoh Kånken z roku 1978 a bunda Expedition Down Jacket vyrobená v roku 1974. Mnoho výrobkov získalo ocenenie za svoju funkčnosť a stratégiu pri ochrane životného prostredia. Za všetky môžeme spomenúť napr. nohavice Keb Trousers a batoh Kajka.

 

Inšpirácia z prírody

Vývoj našich produktov naďalej pokračuje a my, ktorí pracujeme pre Fjällräven, stále nachádzame inšpiráciu na vytváranie nových produktov a riešení, keď sa sami túlame po prírode. A presne rovnako, ako sa to všetko v roku 1960 začalo, je aj teraz naším cieľom výroba odolného a funkčného outdoorového vybavenia, zodpovedné správanie voči ľuďom, zvieratám a prírode a inšpirácia zachovávaním záujmu o outdoorový život.

Turistika

Na turistike je krásne to, že ju môže robiť viac-menej každý. Na to, aby ste sa mohli pohybovať na svojich vlastných nohách, nepotrebujete byť v extrémne dobrej forme a ani trénovať žiadnu techniku. Na kratšie túry nepotrebujete veľa vybavenia a plánovania, stačí len kráčať svojou vlastnou rýchlosťou. Dlhšia túra, najmä v hornatom teréne, si však už vyžaduje lepšiu prípravu.

Značka Fjällräven bola založená po vynájdení turistického batoha s konštrukciou a turistika je hlavnou témou všetkého, čo sme za posledných viac ako 50 rokov urobili. Čas strávený na horách nás veľa naučil a my sa o tieto skúsenosti radi podelíme.